۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹

لاوروف:

هیچ نسخه ای نباید بر بلاروس تحمیل شود

هیچ نسخه ای نباید بر بلاروس تحمیل شود

وزیر خارجه روسیه ضمن مخالفت با دخالت غربی ها و آمریکا در امور داخلی کشور بلاروس، گفت: هیچ نسخه ای نباید بر بلاروس تحمیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: غرب از طریق پیشنهادات خود به دنبال ترسیم تصویر بلاروس طبق ادوات خودش است؛ اما این مردم بلاروس هستند که تصمیم می گیرند که چگونه از این بحران خارج شوند.

وزیر خارجه روسیه افزود: نشانه هایی از عادی سازی اوضاع در بلاروس وجود دارد و نشانه های آشکار مبنی بر عادی سازی اوضاع بسیار مهم است.

وی با اشاره به مداخله جویی غرب و آمریکا، تاکید کرد: هیچ نسخه ای نباید بر بلاروس تحمیل شود.

گفتنی است که منابع غربی قبلا اعلام کرده بودند که «استفان بیگون» معاون وزارت خارجه آمریکا قرار است روز دوشنبه، در سفر به لیتوانی، با «سوتلانا تسیخانوسکایا» رهبر اپوزیسیون بلاروس، دیدار داشته باشد.

این در حالی است که «رویترز» روز گذشته، در خبری اختصاصی، از برنامه سفر بیگون به روسیه و لیتوانی با هدف صحبت در باب تحولات بلاروس خبر داده بود.

این اقدام بیگون حاکی از آن است که آمریکا نیز می‌خواهد در کنار اتحادیه اروپا، نقشی فعال‌تر یا به عبارت بهتر، مداخله‌جویانه‌تر در تحولات بلاروس ایفا کند که این روزها درگیر اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری است.

اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را که به پیروزی «الکساندر لوکاشنکو» برای ششمین دور متوالی منجر شد، زیر سوال برده است حال آنکه آمریکا نیز نظر مشابهی دارد.

اما روسیه، اعتراضات خیابانی بلاروس را امری داخلی تلقی می‌کند و می‌گوید اگر بخواهیم چنین موضوعی را بین‌المللی کنیم، باید در شورای امنیت هم جایی برای رسیدگی به خشونت پلیس در بعضی کشورهای غربی (به طور ویژه آمریکا)، باز کنیم.

کد خبر 5006510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha